With our big brake kit for the VW Golf 4 VW Polo 6r WRC Bora 1.8T Polo Audi A3 and many other vehicles, you can convert your rear axle to a 4-piston brake system in conjunction with the Audi S3 8L handbrake calliper and achieve ideal performance.
With this high performance brake kit you can use the Porsche Cayenne 4-piston Brembo brake callipers and the Audi S3 8L handbrake calliper in conjunction with the 310x22 mm brake discs from the VW Golf 4 VW Polo 6r WRC Bora 1.8T Polo Audi A3E and many other vehicles.
Another advantage of our brake system kit is that it is equipped with the same original brake calipers and brake discs that are installed in series-production cars. These OE parts not only make the replacement of the brakes simple and uncomplicated, but also facilitate the registration with the TÜV.
The big brake kit is not only sporty, but also suitable for everyday use and, thanks to the perforated sports brake discs in conjunction with our ceramic lining, enables ideal performance while reducing brake dust, temperature and wear.
With this high-performance big brake kit, you can get started straight away and have everything you need to convert your rear axle to a 4-piston brake system.
The high performance big brake kit is suitable for the following cars:
- Audi A3 8L
- Audi TT 8N
- Seat Leon
- Seat Toledo 1M2
- Skoda Octavia 1U
- VW Golf MK4
- VW Bora/Jetta MK4
- Polo 6R WRC
Advantages of this big brake kit:
- our components, such as brake callipers and brake discs, come from series-production cars and are OE parts. This makes replacing the brakes simple and uncomplicated and facilitates registration with the TÜV.
- The material certificate included in the scope of delivery enables registration by individual acceptance even for series-production cars.
- High-performance brake pads with longer service life than the original pads
- extreme deceleration values also in combination with our rear axle brake system
- directly fitting to the above mentioned models and therefore easily rebuildable to original condition at any time
- our EPYTEC brake caliper adapters require no sending in of your stock parts, no re-welding, re-milling or re-drilling.
Note:
Please note that these brake callipers are supplied in the colour of your choice, according to your specifications
- Get our high performance brake kit now and experience ideal performance and durability.
Scope of delivery:
- Brake calipers from Porsche Cayenne part number: 955.352.421/ 955.352.422 in the colour of your choice
- 2x brake caliper adapter for Porsche caliper
- Brake discs 310x22 rear from VW Phaeton (must still be re-drilled to 5x100, can also be done by us).
- Ceramic brake pads for less brake dust and longer service life
- 2x rear axle brake callipers with bracket from Audi S3 8L or VW Golf R32 in the colour of your choice
- 2x brake caliper adapter for R32/S3 handbrake caliper
- 2x track plates under brake discn
- 4x matching steel flex lines
- high strength bolt material
- Assembly aid for brake disc assembly
- Material certificate
- Stress analysis / FEM calculation for registration
- Installation instructions (click here)
FAQ: Häufige Fragen
Sollte ich die Anker- bzw. Staubbleche entfernen?
Wir empfehlen das Entfernen der Bleche, da sie die Belüftung einschränken. Ohne diese Barriere wird die Bremse effizienter gekühlt und bleibt auch bei starker Beanspruchung leistungsfähig.
Wie erleichtere ich mir die Felgenmontage?
Mit Radmontagehilfen gelingt das Ausrichten und Aufsetzen der Felge einfacher und präziser. Das schützt Gewinde und Felge und spart Zeit.
Radmontagehilfe ansehen
Benötige ich Spurverbreiterungen nach dem Umbau?
Welche Felgengröße passt, lässt sich pauschal nicht sagen. Streift die Felge minimal am Bremssattel, schaffen Spurverbreiterungen den nötigen Abstand.
Spurverbreiterungen ansehen
Brauche ich neue Bremsleitungen?
Für optimale Passform und stabile Bremswirkung empfehlen wir Stahlflex. Diese sind konfigurierbar und liefern konstantere Ergebnisse als Gummileitungen.
Stahlflex konfigurieren
Warum unsere Adapter die beste Wahl sind
Wusstest du, dass sich dein EPYTEC-Adapter oft schon nach dem ersten Verschleißteilwechsel komplett bezahlt macht?
Das liegt daran, dass du mit unseren Adaptern auf OE-Bremsscheiben und -Sättel setzt, die wir bewusst bei der Entwicklung der Adapter ausgewählt haben. Diese Komponenten sind nicht nur in höchster Qualität gefertigt und in Serienfahrzeugen im Einsatz, sondern durch ihre Großserienproduktion auch günstig und jederzeit verfügbar.
Für dich bedeutet das: erstklassige Bremsleistung ohne Abhängigkeit von teuren Speziallösungen anderer Hersteller.
Und selbst beim TÜV hast du es leichter, denn unsere OE-Komponenten sind bereits offiziell abgenommen – der Prüfer kann sich direkt darauf beziehen, sodass deine Eintragung unkompliziert und sicher abläuft.
Please note that our articles have been designed for racing and motorsport. Use in public road traffic usually requires an individual approval in accordance with § 21 StVZO by an officially recognised expert. Further information can be found under TÜV Süd. For the individual approval, we will provide you with an expert opinion or material certificate, if available.