Brake caliper adapter for the front axle of the Golf 1, Golf 1Cabrio, Caddy 14d, Jetta 1, Scirocco to the 330x28mm Lancia Delta III brake discs in conjunction with 4-piston Porsche 996 brake calipers.
Advantages of this braking system:
- Extreme deceleration values also in conjunction with our rear axle brake system
- Brake discs with 4 bolt circle. The original Golf 1 bolt circle can therefore be retained.
- Thanks to the material certificate included in the scope of delivery, registration via individual approval is also possible for standard vehicles
- Fits directly on the above-mentioned models and can therefore be easily retrofitted back to the original condition at any time
- Our EPYTEC brake caliper adapters do not require you to send in your standard parts, no rewelding - re-milling or re-drilling
Required components:
- Brake discs Lancia Delta III 330x28 Total height 45mm Original part no.: 51827474.
- The hub bore must be turned up to 65.00mm (can also be done in-house, click here)
- Porsche brake calipers from 996 Porsche original part no.: 996.351.425/426 (Only 100% compatible with the specified Porsche calipers)
Not STVO-approved, but the material certificate included in the scope of delivery can also be used to enable registration by individual approval for series vehicles.
Minimum rim size:
- Can be used with 17 inch rims and larger. The minimum size of the inner diameter may vary depending on the rim shape and type.
Scope of delivery:
- 2x brake caliper adapter for VW Golf 1, Caddy 14D, Scirocco, Jetta
- Matching high-strength screw set
- 1x material certificate
FAQ: Häufige Fragen
Sollte ich die Anker- bzw. Staubbleche entfernen?
Wir empfehlen das Entfernen der Bleche, da sie die Belüftung einschränken. Ohne diese Barriere wird die Bremse effizienter gekühlt und bleibt auch bei starker Beanspruchung leistungsfähig.
Wie erleichtere ich mir die Felgenmontage?
Mit Radmontagehilfen gelingt das Ausrichten und Aufsetzen der Felge einfacher und präziser. Das schützt Gewinde und Felge und spart Zeit.
Radmontagehilfe ansehen
Benötige ich Spurverbreiterungen nach dem Umbau?
Welche Felgengröße passt, lässt sich pauschal nicht sagen. Streift die Felge minimal am Bremssattel, schaffen Spurverbreiterungen den nötigen Abstand.
Spurverbreiterungen ansehen
Brauche ich neue Bremsleitungen?
Für optimale Passform und stabile Bremswirkung empfehlen wir Stahlflex. Diese sind konfigurierbar und liefern konstantere Ergebnisse als Gummileitungen.
Stahlflex konfigurieren
Warum unsere Adapter die beste Wahl sind
Wusstest du, dass sich dein EPYTEC-Adapter oft schon nach dem ersten Verschleißteilwechsel komplett bezahlt macht?
Das liegt daran, dass du mit unseren Adaptern auf OE-Bremsscheiben und -Sättel setzt, die wir bewusst bei der Entwicklung der Adapter ausgewählt haben. Diese Komponenten sind nicht nur in höchster Qualität gefertigt und in Serienfahrzeugen im Einsatz, sondern durch ihre Großserienproduktion auch günstig und jederzeit verfügbar.
Für dich bedeutet das: erstklassige Bremsleistung ohne Abhängigkeit von teuren Speziallösungen anderer Hersteller.
Und selbst beim TÜV hast du es leichter, denn unsere OE-Komponenten sind bereits offiziell abgenommen – der Prüfer kann sich direkt darauf beziehen, sodass deine Eintragung unkompliziert und sicher abläuft.
Please note that our articles have been designed for racing and motorsport. Use in public road traffic usually requires an individual approval in accordance with § 21 StVZO by an officially recognised expert. Further information can be found under TÜV Süd. For the individual approval, we will provide you with an expert opinion or material certificate, if available.