Large brake system KIT rear axle VW Golf 2 Syncro Golf 3 VR6 Porsche Cayenne 4-piston caliper Golf 4 R32 Audi S3 handbrake caliper 310x22 brake disc - Colour brake caliper: blank without colour
€2,013.73*
- Einfache TÜV Eintragung
- Qualität Made in Germany
- Faire Preise ohne Zwischenhandel, du kaufst direkt beim Hersteller und Enwickler des Produktes
- Weltweit Nr 1 in Sachen Tuning Adapter
- 15 Jahre Expertenwissen
- 10 Jahre Garantie
With our big brake kit for the VW Golf 2 Syncro Golf 3 VR6 and many other vehicles, you can convert your rear axle to a 4-piston brake system in conjunction with the Golf 4 R32 Audi S3 handbrake calliper and achieve ideal performance.
With this high performance brake kit you can drive the Porsche Cayenne 4-piston Brembo brake callipers and the Golf 4 R32 Audi S3 handbrake calliper in conjunction with the 310x22 mm brake discs from the Audi A6 A7 on the VW Golf 2 Syncro Golf 3 VR6 and many other vehicles.
Another advantage of our brake system kit is that it is equipped with the same original brake calipers and brake discs that are installed in series-production cars. These OE parts not only make the replacement of the brakes simple and uncomplicated, but also facilitate the registration with the TÜV.
The big brake kit is not only sporty, but also suitable for everyday use and, thanks to the perforated sports brake discs in conjunction with our ceramic lining, enables ideal performance while reducing brake dust, temperature and wear.
With this high-performance big brake kit, you can get started straight away and have everything you need to convert your rear axle to a 4-piston brake system.
The high performance big brake kit is suitable for the following VW and Seat Models (Allrad):
- Golf 3 Syncro VR6
- Golf 2 Syncro
- VW Jetta II Syncro
- VW Passat Syncro
Advantages of this big brake kit:
- our components, such as brake callipers and brake discs, come from series-production cars and are OE parts. This makes replacing the brakes simple and uncomplicated and facilitates registration with the TÜV.
- The material certificate included in the scope of delivery enables registration by individual acceptance even for series-production cars.
- High-performance brake pads with longer service life than the original pads
- extreme deceleration values also in combination with our rear axle brake system
- directly fitting to the above mentioned models and therefore easily rebuildable to original condition at any time
- our EPYTEC brake caliper adapters require no sending in of your stock parts, no re-welding, re-milling or re-drilling.
Note:
- Please note that these brake callipers are supplied in blank without paint so that you can paint them yourself.
- Get our high performance brake kit now and experience ideal performance and durability.
Scope of delivery:
- 2x Porsche Cayenne brake callipers part number: 955.352.421/ 955.352.422 (left / right) Brembo 20.7673.03/20.7673.04(left / right) including complete new brake calliper bracket kit without colour in blank
- Rear axle brake callipers from Audi S3 8L or VW Golf R32 part number: 8N0615423C / 8N0615424C without colour in blank
- 2 brake caliper adapters for Porsche caliper
- 2 brake calliper adapters for R32 / S3 handbrake calliper adaptation
- 310x22 3D0615601D VW Phaeton brake disc
- Ceramic brake pads for less brake dust and longer service life
- Brake caliper bracket from Audi S3 8L or VW Golf R32, part number: 8N0615425B
- matching centring rings
- 2x matching steel flex lines
- high strength bolt material
- Assembly aid for brake disc assembly
- Material certificate
- Stress analysis / FEM calculation for registration
- Installation instructions (click here)
Tipps, Infos und Hinweise:
- Zur besseren Belüftung der Bremsanlage empfehlen wir die Ankerbleche/Bremsstaubbleche zu entfernen.
- Für eine einfache Montage der Felge, empfehlen wir, zwei unserer Radmontagehilfen gleich mit zukaufen >>hier gehts direkt zum Artikel<<
- Welche Felgengröße du nach deinem Bremsenumbau fahren kannst, können wir pauschal nicht beantworten. Es gibt einfach zu viele unterschiedliche Felgen. Es kann in seltenen Fällen vorkommen, dass die Felgen am Bremssattel minimal anliegt, dann können einfach Spurverbreiterungen verwendet werden.
>> Jetzt direkt zu Spurverbreiterungen nach Wunsch << - Den Adapter mit den benötigten Komponenten zu verbauen, um anschließend zu prüfen, ob ggf. neue Bremsleitungen benötigt werden, da es je nach Modell sein kann, das die alten nicht lang genug sind, oder vom Anschluss her nicht passen. Wir empfehlen durch den deutlich besseren Wirkungsgrad auf Stahlflexleitugen zu wechseln, eigens für diese Funktionsweise haben wir dafür einen Stahlflexkonfigurator entwickelt, indem du diese nach deinen Wünschen zusammenstellen und anschließend verlegen kannst.
Hier geht’s zum Stahlflexkonfigurator >> Stahlflex-Bremsleitung konfigurieren << - Das Handbremsseil muss immer vom verbauten Sattel verwendet werden, das heißt, es kann sein, dass das neue Handbremsseil noch etwas angepasst werden muss. Bei Umbauten in dem der Original Sattel weiterverwendet wird und das Original Handbremsseil verwendet werden kann, kann es sein, dass du es auf direkterem Weg verlegen musst um den größeren Scheibendurchmesser und den längeren Weg auszugleichen
Please note that our articles have been designed for racing and motorsport. Use in public road traffic usually requires an individual approval in accordance with § 21 StVZO by an officially recognised expert. Further information can be found under TÜV Süd. For the individual approval, we will provide you with an expert opinion or material certificate, if available.
Technical data:
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