Brake / Bolt Circle/ Pitch Circle Diameter Conversion from 5x100 to 5x112 VW Golf MK3, Passat VR6
- ✓ 5x100 bolt circle
- ✓ Plug & Play
- ✓ VW Golf 3 / Passat / Corrado
€276.73*
- 30 days money back guarantee
- shipping within 24h
- 15 years expert knowledge
- 2 years warranty
Complete conversion kit for front axle to drive with rims bolt circle / Pitch Circle Diameter 5x112.
Who would like to keep the brake system on his first original, but would still like to install 5x112 rims, has found the right kit here.
This is probably the best alternative to our PCD adapters, because the track does not become wider.
Advantages:
- no bolt/pitch circle adapter necessary
- directly to use. No drilling of the brake discs.
- wheel arches do not necessarily have to be pulled (of course depending on the width of the rim)
Delivery:
- complete conversion kit for front and rear axle to drive with rims bolt circle / Pitch Circle Diameter 5x112 and complete brake system with wheel bearing etc. (see picture)
- material certificate
Tipps, Infos und Hinweise:
- Zur besseren Belüftung der Bremsanlage empfehlen wir die Ankerbleche/Bremsstaubbleche zu entfernen.
- Welche Felgengröße du nach deinem Bremsenumbau fahren kannst, können wir pauschal nicht beantworten. Es gibt einfach zu viele unterschiedliche Felgen. Es kann in seltenen Fällen vorkommen, dass die Felgen am Bremssattel minimal anliegt, dann können einfach Spurverbreiterungen verwendet werden.
>> Jetzt direkt zu Spurverbreiterungen nach Wunsch << - Den Adapter mit den benötigten Komponenten zu verbauen um anschließend zu Prüfen ob ggf. neue Bremsleitungen benötigt werden, da es je nach Modell sein kann das die alten nicht lang genug sind, oder vom Anschluss her nicht passen. Wir empfehlen durch den deutlich besseren Wirkungsgrad auf Stahlflexleitugen zu wechseln, eigens für diese Funktionsweise haben wir dafür einen Stahlflexkonfigurator entwickelt, indem du diese nach deinen Wünschen zusammenstellen und anschließend verlegen kannst.
Hier geht’s zum Stahlflexkonfigurator >> Stahlflex-Bremsleitung konfigurieren << - Das Handbremsseil muss immer vom verbauten Sattel verwendet werden, das heißt, es kann sein, dass das neue Handbremsseil noch etwas angepasst werden muss. Bei Umbauten in dem der Original Sattel weiterverwendet wird und das Original Handbremsseil verwendet werden kann, kann es sein, dass du es auf direkterem Weg verlegen musst um den größeren Scheibendurchmesser und den Längeren weg auszugleichen
Please note that our articles have been designed for racing and motorsport. Use in public road traffic usually requires an individual approval in accordance with § 21 StVZO by an officially recognised expert. Further information can be found under TÜV Süd. For the individual approval, we will provide you with an expert opinion or material certificate, if available.
Technical data:
Login
- Can I also use other brake calipers as specified in the required components?
No, unfortunately that is not possible. The reason is simply: all brake calipers have different heights and depths. If another brake disc is installed, the brake caliper would either not fit on the adapter or not run in the middle of the brake disc. But if you want to install a different brake caliper, we also have an option for you. You can have a custom-made product made for you, take a look at the following link for more information:
- Can I also use other brake discs as specified in the required components?
No, unfortunately that is not possible. The reason is simply: all brake calipers have different heights and depths. If another brake disc is installed, the brake caliper would either not fit on the adapter or not run in the middle of the brake disc. But if you want to install a different brake caliper, we also have an option for you. You can have a custom-made product made for you, take a look at the following link for more information: https://epytec.de/uk/custom-made-products/brake-technology/adapters-for-brake-systems