BMW E30 Brake Caliper Adapter E46 M3 Performance Brake Disc 345x28 Brake 6-piston Brake Caliper Tuning Adapter
- ✓ 345x28 34112282445 BMW E46 M3 CSL brake disc
- ✓ 6-piston 34116786741 BMW 135i brake caliper
- ✓ front axle
€428.26*
- Easy TÜV registration
- Quality Made in Germany
- Fair prices without middlemen you buy directly from the manufacturer and developer of the product
- Worldwide no. 1 in tuning adapters
- 15 years expert knowledge
- 10 years warranty
Brake caliper adapter, front axle, on models the BMW E30 with the BMW E36 E46 wheel hub, for conversion to the BMW E46 M3 Performance brake system with the 345x28mm brake discs combined with the 6-piston brake calipers. The track is approx. 20mm wider on each side.
Advantages of this braking system:
- top deceleration, without comparison with conventional brake discs
- easy assembly
- better performance
- supplied material certificate
- can easily be restored to the original state
Required components:
- brake caliper: BMW Performance 6-piston 135i, reference 34 11 6 786 741
- brake pad: BMW 135i, reference 34 11 6 786 044
- brake disc: BMW E46 M3 CSL, front axle, 345x28mm
- conversion kit to 5-hole wheel hub (item 126 in our shop)
Delivery:
- 2x brake caliper adapters for BMW E30
- 2x spacers for under the brake disc
- high-strength screw material
- material certificate
Tipps, Infos und Hinweise:
- Zur besseren Belüftung der Bremsanlage empfehlen wir die Ankerbleche/Bremsstaubbleche zu entfernen.
- Für eine einfache Montage der Felge, empfehlen wir, zwei unserer Radmontagehilfen gleich mit zukaufen >>hier gehts direkt zum Artikel<<
- Welche Felgengröße du nach deinem Bremsenumbau fahren kannst, können wir pauschal nicht beantworten. Es gibt einfach zu viele unterschiedliche Felgen. Es kann in seltenen Fällen vorkommen, dass die Felgen am Bremssattel minimal anliegt, dann können einfach Spurverbreiterungen verwendet werden.
>> Jetzt direkt zu Spurverbreiterungen nach Wunsch << - Den Adapter mit den benötigten Komponenten zu verbauen um anschließend zu prüfen, ob ggf. neue Bremsleitungen benötigt werden, da es je nach Modell sein kann, das die alten nicht lang genug sind, oder vom Anschluss her nicht passen. Wir empfehlen durch den deutlich besseren Wirkungsgrad auf Stahlflexleitugen zu wechseln, eigens für diese Funktionsweise haben wir dafür einen Stahlflexkonfigurator entwickelt, indem du diese nach deinen Wünschen zusammenstellen und anschließend verlegen kannst.
Hier geht’s zum Stahlflexkonfigurator >> Stahlflex-Bremsleitung konfigurieren <<
Please note that our articles have been designed for racing and motorsport. Use in public road traffic usually requires an individual approval in accordance with § 21 StVZO by an officially recognised expert. Further information can be found under TÜV Süd. For the individual approval, we will provide you with an expert opinion or material certificate, if available.
Technical data:
Login
- Can I also use other brake discs as specified in the required components?
No, unfortunately that is not possible. The reason is simply: all brake calipers have different heights and depths. If another brake disc is installed, the brake caliper would either not fit on the adapter or not run in the middle of the brake disc. But if you want to install a different brake caliper, we also have an option for you. You can have a custom-made product made for you, take a look at the following link for more information: https://epytec.de/uk/custom-made-products/brake-technology/adapters-for-brake-systems
- Can I also use other brake calipers as specified in the required components?
No, unfortunately that is not possible. The reason is simply: all brake calipers have different heights and depths. If another brake disc is installed, the brake caliper would either not fit on the adapter or not run in the middle of the brake disc. But if you want to install a different brake caliper, we also have an option for you. You can have a custom-made product made for you, take a look at the following link for more information: