BMW E36 Brake Caliper Adapter Brake Disc BMW E46 M3 325x28mm Brake Caliper 4-piston BMW E38 Tuning Adapter
- ✓ 325x28 34112282801 / 34112282802 BMW E46 brake disc
- ✓ 4-piston 34111163757 / 34111163758 BMW E38 brake caliper
- ✓ front axle
€366.06*
- Easy TÜV registration
- Quality Made in Germany
- Fair prices without middlemen you buy directly from the manufacturer and developer of the product
- Worldwide no. 1 in tuning adapters
- 15 years expert knowledge
- 10 years warranty
Brakec caliper adapter, front axle, on models BMW E36/Z3, for conversion to the BMW E38 4-piston Brembo brake calipers, combined with the 325x28mm E46 M3 brake discs.
Advantages of this brake system:
- top deceleration, without comparison with conventional brake discs
- easy assembly
- better performance
- supplied material certificate
- can easily be restored to the original state
Required components:
- brake caliper: BMW E38 Brembo 4-piston, reference Left 34 11 1 163 757 right 34 11 1 163 758
- brake pads: BMW E38 Brembo 4-piston, reference 34 11 6 761 254
- brake disc: BMW E46 M3 325x28 mm, reference left 34 11 2 282 801 right 34 11 2 282 802
Delivery:
- 2x brake caliper adapters for BMW E36
- high-strength mounting screws
- material certificate
- static stress analysis for the registration
Tipps, Infos und Hinweise:
- Zur besseren Belüftung der Bremsanlage empfehlen wir die Ankerbleche/Bremsstaubbleche zu entfernen.
- Für eine einfache Montage der Felge, empfehlen wir, zwei unserer Radmontagehilfen gleich mit zukaufen >>hier gehts direkt zum Artikel<<
- Welche Felgengröße du nach deinem Bremsenumbau fahren kannst, können wir pauschal nicht beantworten. Es gibt einfach zu viele unterschiedliche Felgen. Es kann in seltenen Fällen vorkommen, dass die Felgen am Bremssattel minimal anliegt, dann können einfach Spurverbreiterungen verwendet werden.
>> Jetzt direkt zu Spurverbreiterungen nach Wunsch << - Den Adapter mit den benötigten Komponenten zu verbauen um anschließend zu prüfen, ob ggf. neue Bremsleitungen benötigt werden, da es je nach Modell sein kann, das die alten nicht lang genug sind, oder vom Anschluss her nicht passen. Wir empfehlen durch den deutlich besseren Wirkungsgrad auf Stahlflexleitugen zu wechseln, eigens für diese Funktionsweise haben wir dafür einen Stahlflexkonfigurator entwickelt, indem du diese nach deinen Wünschen zusammenstellen und anschließend verlegen kannst.
Hier geht’s zum Stahlflexkonfigurator >> Stahlflex-Bremsleitung konfigurieren <<
Please note that our articles have been designed for racing and motorsport. Use in public road traffic usually requires an individual approval in accordance with § 21 StVZO by an officially recognised expert. Further information can be found under TÜV Süd. For the individual approval, we will provide you with an expert opinion or material certificate, if available.
Technical data:
Login
- Can I also use other brake discs as specified in the required components?
No, unfortunately that is not possible. The reason is simply: all brake calipers have different heights and depths. If another brake disc is installed, the brake caliper would either not fit on the adapter or not run in the middle of the brake disc. But if you want to install a different brake caliper, we also have an option for you. You can have a custom-made product made for you, take a look at the following link for more information: https://epytec.de/uk/custom-made-products/brake-technology/adapters-for-brake-systems
- Can I also use other brake calipers as specified in the required components?
No, unfortunately that is not possible. The reason is simply: all brake calipers have different heights and depths. If another brake disc is installed, the brake caliper would either not fit on the adapter or not run in the middle of the brake disc. But if you want to install a different brake caliper, we also have an option for you. You can have a custom-made product made for you, take a look at the following link for more information: