You can find out everything about your order via your -> View customer account
Simple registration for the technical inspection
QUALITY MADE IN GERMANY
DIRECT FROM THE MANUFACTURER
WORLD'S NR.1 TUNING ADAPTER
15 YEARS OF EXPERT KNOWLEDGE
FREEDOM: INSTALL WHAT YOU WANT

VW Polo G40, NZ, 3F Oil windage tray Separator plate Audi 50 Aluminum Motor tuning.

€43.99*

Available
Delivery by Saturday, 11.05.2024 if you order within the next 1 Hour.
Product number: 190
Weight: 0.464 kg

Oil windage tray/Separator plate in aluminum for oil pan.For installation on VW Polo G40, NZ, 3F or Audi 50NZ, 3F GL HZ HB HK MH HH

The oil scraper bulkhead is installed between the oil pan and the engine block.

During extreme cornering, the bulkhead prevents air from being sucked in instead of oil, which would result in bearing damage. The baffle plate also prevents the oil from foaming!

Absolutely necessary for slalom / circuit and for everyone who likes fast corners.

The engine code is PY.
Plate fits numerous 0.9 - 1.3l models from VW
e.g. VW POLO Golf 2 Jetta 2 Golf 3 etc.

No autorisation required for installation of this piece.

Scope of delivery:

  • 1x Oil windage tray VW Polo G40 NZ 3F

14 of 14 reviews

4.36 out of 5 stars


64%

7%

29%

0%

0%


Leave a review!

Share your experiences with other customers.


19 February 2021 10:58

Patrick L

Alles top

27 April 2020 07:01

Paul D

Das schottblech hat in meinen 1,3 L 75PS Block nicht ganz auf Anhieb gepasst aber nach einer kleinen Vergrößerung der Ausschnitte für die Ölpumpe saß das blech als wäre es schon immer dort gewesen, ich habe das blech ohne Dichtungen und nur mit Dicht Masse verbaut und habe bis jetzt keine Lecks oder Probleme damit und gehe auch nicht davon aus. Gerne wieder.

27 April 2020 07:01

Paul D

Das schottblech hat in meinen 1,3 L 75PS Block nicht ganz auf Anhieb gepasst aber nach einer kleinen Vergrößerung der Ausschnitte für die Ölpumpe saß das blech als wäre es schon immer dort gewesen, ich habe das blech ohne Dichtungen und nur mit Dicht Masse verbaut und habe bis jetzt keine Lecks oder Probleme damit und gehe auch nicht davon aus. Gerne wieder.

13 April 2020 16:09

Paul D

Leider passte das Blech nicht ganz auf Anhieb daher 2 Punkt Abzug. Dafür zu den Guten punkten nach ein klein wenig feilen an den Aussparungen für die Ölpumpe und etwas Biegen saß das Blech perfekt und funktioniert bis jetzt perfekt. Das Öl wird bei hohen Drehzahlen nicht schaumig geschlagen und bleibt bei schnellen Kurvenfahrten genau da wo es sein soll. Bis jetzt ist auch alles dicht und das Material sieht ebenfalls hochwertig aus.

13 April 2020 16:09

Paul D

Leider passte das Blech nicht ganz auf Anhieb daher 2 Punkt Abzug. Dafür zu den Guten punkten nach ein klein wenig feilen an den Aussparungen für die Ölpumpe und etwas Biegen saß das Blech perfekt und funktioniert bis jetzt perfekt. Das Öl wird bei hohen Drehzahlen nicht schaumig geschlagen und bleibt bei schnellen Kurvenfahrten genau da wo es sein soll. Bis jetzt ist auch alles dicht und das Material sieht ebenfalls hochwertig aus.

6 February 2020 09:07

Andre S

Absolut passgenau, sehr gute Verarbeitung, kein billiges Dosenblech ,Epytec - immer wieder zu empfehlen.

5 February 2020 20:39

Helmut G

super Produkt, erstklassige Verarbeitung, schnelle Lieferung

19 January 2020 01:26

Andre S

Super Passgenauigkeit, Top Qualität

14 December 2019 19:54

Didier B

Super merci

12 December 2019 13:01

Christian S

Sauber gearbeitet. Gute Qualität

  • What is the best way to seal the aluminum baffle plate?
  • The best thing to do is to fix the baffle plate from the bottom and the top with gaskets/joints and also to use sealing paste.

Passendes Zubehör

Pressure Plate Clutch Reinforced VW Polo 86c G40 VW PY 3F AAU AAV NZ 3F 1,3l 200mm SACHS
  • ✓ reinforced Sachs Motorsport pressure plate for VW Polo 86c G40 VW PY 3F AAU AAV NZ 3F 1,3l 200mm
  • ✓ exactly identical to the standard pressure plate, making it easy to replace the standard pressure plate

€297.73*
Artikelnummer: SAP106
Clutch VW Polo 86c G40 VW PY 3F AAU AAV NZ 3F 1,3l 200mm SACHS Clutch Disc Torsion-damped Organic
  • ✓ torsion spring clutch disc with organic Performance clutch coating/lining
  • ✓ transmittable torque [Nm]: 250
  • ✓ diameter [mm]: 200 
  • ✓ number of teeth: 24 
  • ✓ hub profile: 18,3x20,4-24N

€323.15*
Artikelnummer: SAP107
Clutch Sinter VW Polo 86c G40 VW PY 3F AAU AAV NZ 3F 1,3l 200mm SACHS Racing torsion sprung clutch disc
  • ✓ Torsion-sprung clutch disc with sinter pad clutch lining
  • ✓ Transmittable torque [Nm]: 250
  • ✓ Diameter [mm]: 200
  • ✓ Number of teeth: 24
  • ✓ Hub profile: 18.3x20.4-24N

€357.42*
Artikelnummer: SAP102
Lightened Flywheel VW Polo 86c G40 PY 3F AAU AAV NZ 3F 2.7 Kg 1.3L steel light
  • ✓ for all G40 1,3l engines (engine reference: AAU, AAV, NZ, 3F, PY)
  • ✓ e.g. VW Polo 86c G40 1,3l
  • ✓ total weight: 2,5 kg / saving weight compared to the original:: 2,9 kg

€170.46*
Artikelnummer: 635
You can find out everything about your order via your -> View customer account